livet leker

Det är mycket just nu. Positivt alltså. Jag har ett jobb, jag har en egen lägenhet, jag ska börja skolan igen i höst, jag är frisk, jag har pengar, jag har fina men få äkta vänner, jag har en underbar familj, jag har planer för framtiden, jag har viljan och jag har motivationen. Inget kan hindra mig från att lyckas med livet. Det är just nu jag är som starkast. Jag har aldrig känt såhär förut. Så bra känns det alltså. Det är mycket saker man inser när man har pojkvän, och det är mycket saker man inser när det tar slut med pojkvännen. Jag har fått en helt annan syn på livet. På mig själv framförallt. Det bästa beslutet jag tagit var när jag valde att "hoppa av" skolan (som vissa säger) men för mig har jag inte hoppat av, jag har studieuppehåll. Och jag kan säga att det är det bästa jag någonsin gjort. Dels för att man får se hur yrkesvärlden fungerar, hur företagen påverkas och konkurrerar med varandra. Jag har lärt mig så mycket bra saker av min mamma. Att ha en mamma som är egen företagare är hur skönt som helst, hon ger mig jobb, hon ger mig erfarenheter inför framtiden och hon ger mig kärlek. Sedan jag slutade skolan i höstas har jag lärt mig så mycket nya saker, jag har fått andas ut och bara vara. Jag önskar flera kunde se vad ett studieuppehåll kan göra med en människa, jag har flera vänner som mår psykiskt dåligt pga av skolan. Klarar inte av pressen och blir deprimerad. Inte bara vänner, utan det är jag också. Att det ska behöva gå så långt så man måste äta antideprissiva mediciner. Jag tycker inte det är okej. Därför tog jag beslutet att ha ett uppehåll från skolan. Många blev ledsna och besvikna på mig, men jag lovar er alla. Ni ska få se. Man kan lyckas ändå. Och framförallt är det viktigaste att må bra. Alla har olika åsikter och uppfattningar, det är okej men i vissa fall är det bättre att hålla det inne. Jag är stolt att jag kommit så långt som jag gjort. Jag har förlorat min pappa, kämpat och slitit, fallit ner på botten och blivit sjuk. Men ändå står jag här och ler. Ibland måste man få berömma sig själv tycker jag. Jag vill tacka mina underbara vänner och familj för allt ni gör för mig. Så tacksam. Jag säger det inte ofta men när jag väl säger det så menar jag det.

Kommentarer

Kommentera gärna

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0